Aktuellt

Här ser du en del av det som händer i anknytning till föreningen och våra medlemmar.
För att annonsera ditt evenemangstips här eller få mer information om kalendariet kontakta oss:

FIK bjuder in till medlemsutställning på NK-Villan!

Välkommen att ställa ut på NK-Villan!

Efter en orolig tid med Corona har olika verksamheter äntligen kommit igång och vi i styrelsen i Förening i Konst är väldigt glada att kunna erbjuda våra medlemmar att delta i en medlemsutställning på NK-Villan med vernissage 10 oktober 2020. Vi kommer ha tillgång till både stora och lilla salen för både måleri och skulpturer.

Vad är kriterierna för att kommed med på utställningen?

- Du har betalat/betalar medlemsavgiften till FIK på 250kr för verksamhetsåret 2020.

-Anmäler ditt intresse till utställningen via mail till info@foreningikonst.se eller via formuläret på vår hemsida www.foreningikonst.se senast 20 september tillsamman med en presentation av dig och ditt konstutövande samt kontaktuppgifter (max 200 ord). Beroende på hur stort intresset är, meddelar vi hur stora och hur många alster per konstnär som får lämnas in.

-Inlämning på NK-Villan onsdagen den 7 oktober mellan kl. 11.30 - 16.00 tillsamman med inlämningsblankett/kvitto (se nedan PDF-fil), styrelsen i FIK kommer finnas på plats. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot utställningsmaterial privat någon annan dag.

-Hämtar inlämnat material på NK-Villan efter utställningsperioden onsdagen den 28 oktober mellan kl 11.30 - 16.00

-Vid eventuell försäljning fakturerar FIK köparen och betalar därefter ut till konstnären. Provision avgår med 20% på försäljningspriset.

Varmt välkommen med din anmälan till medlemsutställningen på NK-Villan!

Förening i Konst

Dags att ansöka till Sörmlandssalongen 2020

Alla konstnärer i Sörmland välkomnas att lämna in sina verk för bedömning att ställa ut på årets Sörmlandssalong i höst. Nyköpings konstförening arrangerar Sörmlandssalongen 2020 i samarbete med Sörmlands Museum.

Sista ansökningsdag är 1 september.

Utställningen pågår 7 november 2020 -
21 januari 2021.

Se mer information i PDF-filen nedan samt på hemsida www.nykopingskonstforening.nu