Aktuellt

Här ser du en del av det som händer i anknytning till föreningen och våra medlemmar.
För att annonsera ditt evenemangstips här eller få mer information om kalendariet kontakta oss:

FIK firar konsten vecka, föredrag Tyra Kleen

Kerstin Gullstrand Hermelin berättar och visar bilder om konstnärinnan, författarinnan och illustratören som växte upp utanför Nyköping och kom att utforska världen och bli en av de svenska symbolisterna.

Tisdagen den 2 oktober kl 19 på NK-Villan

Inträde: 50 kr
Medlemmar i FIK, fritt inträde mot uppvisande av medlemskort

Varmt välkomna!

REPOS

Inbjudan Sörmlandssalongen 2019!

Sörmlandssalongen 2019 arrangeras av Eskilstuna Konstförening på Eskilstuna Konstmuseum under perioden 2 februari – 31 mars.

Salongen som är den 55:e i ordningen kommer att väljas ut av en jury bestående av tre personer, en representant för arrangören och två konstnärer/konstvetare.

Salongen står öppen för alla sörmländska konstnärer. Som sörmländsk konstnär räknas den som nu är fast bosatt och verksam inom landskapet Sörmland (alltså även inom de delar som ligger i Stockholms län). Från landskapet Södermanland undantas dock Stockholms kommun, Nacka och Huddinge kommuner. Behöver konstnärens egenskap som sörmlänning särskild motiviering, bör denna göras på anmälningsblanketten.

Salongen avser alla konstnärliga tekniker. Juryn äger rätt att även välja ut arbeten i annan teknik än traditionellt förkommande. Konstverken får inte tidigare varit utställda på Sörmlandssalongen och bör ej vara äldre än tre år samt i största möjliga utsträckning vara till salu. För grafik och foto ska antalet exemplar till försäljning anges.

Information kommer att läggas ut på föreningens hemsida: www.eskilstunakonstforening.se

Vidare upplysningar lämnas av arrangören genom:
ordförande Sven Janeheden tel: 070 650 99 01 eller kassör Lars Gihl tel: 070 561 88 08