Konst vid Rustik Gårdsbutik

Konstform/teknik/medium:

Inbjudna konstnärer ställer ut i stallet vid Rustik Gårdsbutik på Öllsta Västergård i Jönåker under helgen samtidigt som det är gårdsmarknad med loppis och fikaservering. Varmt Välkomna till Kiladalen!

Margareta Sjödin

Margareta Sjödin har under fem decennier ägnat merparten av sin tid till att uttrycka sig i måleri och skulptur. Hon har haft utställningar världen över, bland annat i Argentina, Mexico, USA och Kina.
Hon har tilldelats priser som Eliason Award som ambassadör för Sverige och svensk kultur i USA och Mayor´s Certificate of Appreciation (Tom Bradley), Los Angeles, CA. Blev tidigt utsedd som ambassadör och förmedlare av kinesisk konst av Shanghais Universitet, Advisor, Shanghai Jiao Tong University Alumni Association, China.

Margareta Sjödin började sin bana som skådespelare och upptäcktes 1965 av Lars Ekborg och anställdes av Povel Ramel för Knäpp Upp-revyn. Mest känd är hon från humorprogrammet Partaj från 1969.

Efter ett antal år i Kalifornien är Margareta Sjödin åter bosatt i Sverige, där hon fortsätter utöva sitt konstnärskap.

Facebook: @margareta sjödin
Instagram: @margaretasjodinart

Åsa Johansson

"Fåglar i stan - människor i skogen"

Målningar, teckningar. Mest människor och andra små motiv från skogen som vi tillhör.
Träden, vattnet, kottar, barr och blåbär. Akvarell och blyerts

Instagram: @asaceciliaj

Helena Svahn

"Smycken i lin"

Gör smycken och väskor i lin. Halsbanden är sydda för hand med många små stygn. Väskorna är handtryckta och finns i olika storlekar.

Facebook: @smycken i lin

Monika Dalhäll

I början av pandemin väcktes Monikas intresse för fåglar och fågelskådning. I samband med detta karaktärsdragen hos de olika arterna. Konstnärskapet tog ytterligare fart när hon blev tillfrågad om att göra illustrationer till Fågelföreningen Tärnans årsbok. Fortfarande är fågelmålning det centrala, men även andra djurmotiv och motiv med naturkoppling förekommer.

Konstform/teknik: Akvarell, tusch.
monkelin@yahoo.se

telefon: 070-633 21 81
Arrangör Carina Wedin
e-post: carina@wedin.net

Övrigt info

Även i år har vi i samband med Konstrundan: Rustiks VÅRMARKNAD med Konst, marknad, loppis och fika på Öllsta.
Gör en utflykt med bilen – fri parkering på anvisad plats.

Öppet lör-sön kl.11-16 Välkomna!

Utställningsplats

I stallet vid Rustik Gårdsbutik på Öllsta Västergård i Jönåker.

Tips! För att se kartan i ett större fönster, klicka på Google-ikonen och skriv in adressen så ser du mer.

GPS
WGS84: N 58° 44.0065', E 16° 45.6093'