Delta i Öppet Hus

-Visa dina verk under Konstrundan den 6-7 maj!

Öppet hus är ett arrangemang som nu har pågått i över 30 år och arrangeras av Förening i Konst. Fortfarande är det frivilliga krafter som driver Öppet Hus. Konstrundans Öppet Hus är en av årets viktigaste konsthändelser i Östra Sörmland. Vårt mål är att för varje år göra arrangemanget ännu bättre, ännu mer slagkraftigt och göra det möjligt för ännu fler konstnärer att delta och därmed också fler konstintresserade att besöka våra konstnärer.

Bjud in till Konstrundan! Klicka här>

Bättre annonsering

För att förbättra vår annonsering har vi bestämt att i år visa en helsidesannons i Södermanlands nyheters gratistidning. EXTRA. Den ges ut i 45 tusen ex. (mot SNs 25 tusen ex.) och når alla abonnenter i Östra Sörmland. Den utkommer den 28 april , vilket innebär att vi kommer att publicera blänkare i Södermanlands Nyheter och påminna om Öppet hus med hänvisning till vår annons i EXTRA.
Vad vinner vi på detta? Jo vi får en större annons och når ett betydligt större spridningsområde. Vi når alltså även dem som inte prenumererar på SN!

På grund av sent inkomna uppgifter har fel inte hunnit rättas till innan tryckning.  I år är målet att fler kommer att korrekturläsa tidigare och vårt mål är rätt information på affischen. kartan och på hemsidan. Allt för att kommunikationen skall bli så bra som möjligt, och självklart att det ska vara lätt att hitta rätt för besökarna.

Därför ger vi nu Dig som anmäler dig tidigt en rabatt  på 200 kr för att uppmuntra till tidigare materialinlämning.
Läs mer om detta längre ner i texten under Anmälan, betalning och materialinlämning.

Här på hemsidan lägger vi upp all information som du vill att vi skall visa. Det kan vara utbildning, utställningar, personliga reflektioner över din verksamhet, och naturligtvis de bilder du skickat in.

Vi publicerar upp till 4 bilder/ deltagare. Här visas även en karta över alla utställare i PDF-format som är lätt att skriva ut. Som vanligt gör vi en folder i A3 format, där karta, namn och övrig information finns med .

Baksidan fungerar som affisch. Du kan också hämta egna exemplar på Galleri Fiskhuset i Nyköping för att affischera och skicka ut till dina kontakter, samt Ballonger i den välkända signalröda färgen för att markera var du håller hus.

20/4  Inlämningsdag på Galleri Fiskhuset
Inlämningsdag för ett verk på Galleri Fiskhuset inlämning mellan kl 10-15.
Fyll i vår blankett som finns hos oss på på Fiskhuset. Glöm inte namn , adress och utställningsplats. Har du inte möjlighet att lämna ett verk just detta datum, så kontakta vår utställningskommissarie Erik Midfalk på tel. 0155-28 94 14. Verken är till salu genom Galleri Fiskhusets försorg men hänger kvar fram till den 7 maj. Här kan du samtidigt även hämta nytryckta affischer med karta samt ballonger.

Vernissage på Galleri Fiskhuset 22 april  kl.11-16
Förhandsvisningen på lördagen den 22 april kl.11 - 16  ger besökarna ett extra tillfälle att hitta flera favoriter redan innan rundan startar. En fantastisk möjlighet för Dig som utställare att få nya besökare till Dig och reäfa din konstnärskollegor. Därför utgår vi ifrån att du som deltar i Öppet Hus också lämnar ett verk för visning på Galleri Fiskhuset torsdag den 20 april. Fortfarande är FIKs inställning den, att vi inte värderar vem eller vad som ställs ut. Det är vår publik som avgör kvaliteten. Den enda begränsningen är att du måste vara 18 år för att få delta. Foldrar/affischer med information om alla de deltagande konstnärerna kommer att delas ut till besökarna.

Skicka in den via formuläret nedan eller sänd ett mail till konstverket@gmail.com.

Först när din inbetalning av anmälningsavgiften är registrerad har du säkrat din plats i årets konstrunda. Enbart anmälan räknas inte, därför är det viktigt att du märkt din insättning tydligt!

3)Sänd in bilder
Skicka in materialet du vill ska publiceras på hemsidan! Max 4 stycken bilder på dina alster (gärna där även du som konstnär syns).

Skicka MMS till: 070-466 79 79
-Fotografera med mobilkameran - sänd max 4 st bilder via MMS
Kom ihåg att skriva ditt namn i meddelandet.
Via mail till: konstverket @gmail.com

4)Lämna ett verk till visning på Galleri Fiskhuset
Den 20 april är Inlämningsdag för ett verk på Galleri Fiskhuset mellan kl 10-15.
(blankett finns på plats).  Vid frågor om detta prata med Erik Midfalk.
Vernissage på Galleri Fiskhuset den 22 april! -Kom och träffa de andra konstnärerna samt konstintresserade från hela området (öppet 11-16).
OBS! Konstverken visas till den 7 maj, hämtas senast den 9 maj.

FREDAG DEN 5 MARS.
Den skriftliga anmälningsblanketten skall skickas in tillsammans med eventuell karta senast den 5e mars. samtidigt med inbetalning till föreningens bankgiro 466-6264 Du betalar då 800 kr inkl medlemsavgift OBS !

ONSDAG DEN 12 APRIL
Nu skall dina uppgifter vara inne. Den 13 april korrekturläser vi. Efter detta datum kan inga ändringar göras på karta och affisch. Då skickar vi affisch till tryckeri och underlag till tidningen. (Eventuella ändringar på hemsidan kan fortfarande justeras fram till den 30 april (beroende på omfattning).
FREDAG DEN 14 APRIL
Görs en första uppdatering av hemsidan Då kan du gå in och kolla att allt stämmer.

FREDAG DEN 28 APRIL
Helsides annons publiceras i tidningen EXTRA. Blänkare kommer satt att publiceras i Södermanlands Nyheter innan Öppet Hus
Ballonger och affischer och anmälningsblanketter kan hämtas på Galleri Fiskhuset fr.o.m den 1 mars

6-7 MAJ, ÖPPETHUS
9 MAJ. Avhämtning av verk på Galleri Fiskhuset kl 11-15

Årsmöte i FIK 26 april

Varmt Välkomna till FIKs årsmöte  onsdagen den 26 april kl 19.00!
Årsmötesförhandlingar, gemytlig samvaro och förtäring.

Anmälan senast den 25 april
Plats:  Galleri Fiskhuset,

Konstsafari i Sörmland

Vi erbjuder  ytterligare ett visningstillfälle för dig som konstnär, nämligen KonstSafari! Detta är en samverkan kring konstrundan mellan flera kommuner och flera konstrundor i Mälardalen.

Mer info: www.konstsafari.se  Möjligheten ges där att skapa en egen sida för marknadsföring, där du kan visa dina alster.