Delta i Öppet Hus 2018

-Visa dina verk under Konstrundan den 5-6 maj!

Öppet hus är ett arrangemang som nu har pågått i över 30 år och arrangeras av Förening i Konst Nyköping. Fortfarande är det frivilliga krafter som driver evenemanget. Konstrundans Öppet Hus är en av årets viktigaste konsthändelser i Östra Sörmland. Vårt mål är att för varje år göra arrangemanget ännu bättre, ännu mer slagkraftigt och göra det möjligt för ännu fler konstnärer att delta och därmed också fler konstintresserade att besöka våra konstnärer.

Blänkare om Konstrundan infördes i tidningen SEHIT!  under februari och  den 22 mars publicerades ett reportage om FIK och Öppet Hus.
Läs digitala tidningen: https://issuu.com/tidningensehit

En helsida med karta över alla utställare publiceras i tidning SEHIT! den 3 maj.
Artikeln ser du här.

SEHIT! har stor genomslagskraft med sina 23 000 exemplar per utgivning. . Tidningen kommer i brevlådan hos de flesta hushåll i området  och finns att hämta på många köpcentrum och dagligvarubutiker runt om.
För mer info (och läsa tidningen digitalt) se deras hemsida: www.se-hit.se

Vårt mål är rätt information på affischen. kartan och på hemsidan. Allt för att kommunikationen skall bli så bra som möjligt, och självklart att det ska vara lätt att hitta rätt för besökarna. Detta för att Du som medverkande konstnär ska kunna  få största möjliga utkomst och värde i ditt möte med Dina besökare. För frågor om inlämnat material skicka din fråga i första hand via vårt formulär, eller sekundärt ring 070-466 79 79

Baksidan fungerar som affisch. I samband med vernissaget/ förhandsvisningen kommer du också att kunna hämta egna exemplar på NK-villan i Nyköping. Detta för att du smidigt ska kunna affischera och skicka ut till dina kontakter, om vanligt finns även Ballonger i den välkända signalröda färgen för att markera var du håller hus.

11 april  Inlämningsdag

Fyll i vår blankett som finns hos oss på tillhanda. Glöm inte namn , adress och utställningsplats. Har du inte möjlighet att lämna ett verk just detta datum, så kontakta Lars Sjögren på tel. 073-073 88 60.  Här kan du samtidigt även hämta nytryckta affischer med karta samt ballonger.

NK-villan 14 april  kl 12-15

Förhandsvisningen på lördagen den 14 april kl. ger besökarna ett extra tillfälle att hitta flera favoriter redan innan rundan startar. En fantastisk möjlighet för Dig som utställare att få nya besökare till Dig och träffa din konstnärskollegor. Därför utgår vi ifrån att du som deltar i Öppet Hus också lämnar ett verk för visning på NK-villan 11 april.  Vi tycker att det är mycket viktigt att uppmuntra den konstnärliga frheten och kreativiteten. Så fortfarande är FIKs inställning den, att vi inte värderar vem eller vad som ställs ut – det är vår publik som avgör kvaliteten. Den enda begränsningen är att du måste vara 18 år för att få delta. Foldrar/affischer med information om alla de deltagande konstnärerna kommer att givetvis att delas ut till besökarna.

Max 4 stycken bilder på dina alster (gärna där även du som konstnär syns).

Skicka MMS till: 070-466 79 79
-Fotografera med mobilkameran - sänd max 4 st bilder via MMS
Kom ihåg att skriva ditt namn i meddelandet.

4) Den 11 april mellan 11-16  Du lämnar ett verk till visningen på NK-villan
Den 11 april är Inlämningsdag för ett verk på NK-villan mellan kl 11-16
(blankett finns på plats).  Vid frågor om detta prata med Lars Sjögren/ Eva Kempe.
Vernissage på NK-villan den 14 april! -Kom och träffa de andra konstnärerna samt konstintresserade från hela området (öppet .....).
OBS! Konstverken visas mellan den 14- 28 april.

Utställaravgiften är 600kr+ 200kr medlemsavgift=800kr för att deltaga i Öppet hus.
OBS! Önskar du kvitto på insatt avgift sänd ett mail med ditt namn och postadress till eva.kempe@telia.com
*SENAST DEN 31 MARS (NYTT DATUM!)
Din anmälan skall skickas in via mail (info@foreningikonst.se eller via formuläret.
Samtidigt sänder du med eventuell karta ( TIPS! Gör så: skriv ut kartan här på hemsidan -rita in din plats med ett kryss- ta en närbild med mobilkameran och skicka till 070-466 79 79 ange ditt namn, även max 4 bilder på dina verk kan du sända på samma sätt.
Gör helst detta samtidigt med din märkta inbetalning till föreningens bankgiro BG 446-6264
Du betalar då 800 kr inkl medlemsavgiften (200kr) OBS !
OBS! Tänk på att märka din inbetalning med namn och telefonnummer samt att fylla i
anmälningsformuläret här på hemsidan  samtidigt.
Det går även att betala in avgiften via föreningens SWISH

*DATUM DEN 5 APRIL
Nu skall dina uppgifter vara inne. Den 10 april korrekturläser vi. Efter detta datum kan inga nya  tillägg/ändringar göras på karta och affisch. Då skickar vi affischen till tryckeri och underlag till tidningen. (Eventuella ändringar på hemsidan kan i vissa fall fortfarande justeras fram till den 30 april (beroende på omfattning).
OBS! Om du har problem med att sända in ditt material så hör av dig till Rosa på tel: 070-466 79 79 så försöker vi lösa det!

*11 APRIL inlämningsdag NK-Villan
*14 APRIL Vernissage Öppet Hus (hänger till den 28 april)

*3 MAJ:

Helsides annons med karta över alla utställare publiceras i tidning SEHIT! . Tidningen kommer i brevlådan hos de flesta hushåll och finns att hämta på många köpcentrum och dagligvarubutiker. För mer info , och läsa tidningen digitalt se deras hemsida: www.se-hit.se
(Blänkare har även publicerats i tidningen under våren)
Ballonger och affischer kan hämtas på NK-villan fr.o.m den 14 april.

5-6 MAJ, ÖPPET HUS
28 APRIL. Avhämtning av verk på NK-villan kl 11-16

–Kom till Årsmötet i FIK!

FIKs ÅRSMÖTE
onsdagen den 26 april
kl 18.00!
Varmt Välkomna!

Årsmötesförhandlingar, gemytlig samvaro, utlottning och förtäring.
Anmälan senast den 25 april

eller via kontaktformuläret

Plats:
  NK-villan

–Vad är Konstsafari ???
KonstSafari är konstrundor i samverkan. FIK uppmanar alla konstnärer att dra fördel  av denna unika möjlighet. På KonstSafaris hemsida presenterar sju av Sörmlands nio konstrundor sitt utbud av konst och konsthantverk. I de sju konstrundorna finns ca 240 konstnärer varav ca 65 presenterar sig mer utförligt i text och bild.

Vill Du också finnas representerad på konstsafari.se?
Fyll i en anmälan. Det är kostnadsfritt och en fantastiskt möjlighet att marknadsföra ditt konstnärsskap för en bredare publik – året runt!

Läs mer och registrera dig som konstnär på konstsafari.se >