Delta i Öppet Hus 2019

-Visa dina verk under Konstrundan den 11-12 maj!

Öppet hus är ett arrangemang som nu har pågått i över 30 år och arrangeras av Förening i Konst Nyköping. Fortfarande är det frivilliga krafter som driver evenemanget. Konstrundans Öppet Hus är en av årets viktigaste konsthändelser i Östra Sörmland. Vårt mål är att för varje år göra arrangemanget ännu bättre, ännu mer slagkraftigt och göra det möjligt för ännu fler konstnärer att delta och därmed också fler konstintresserade att besöka våra konstnärer.

Utställarpaket, enskild

Du är en enskild konstnär som vill ställa ut och få en egen prick på utställningskartan och en egen presentation i konstnärskalendern på FIK's hemsida. Här får du möjlighet att visa upp till 4 bilder på dig och din konst. Dessutom ges plats för en kort presentation av dig och ditt arbete samt kontaktuppgifter och ev. länk till egen webbplats. Du tecknar eget medlemskap i föreningen.

600 kr/person + enskild medlemsavgift 250 kr. Totalt 850 kr

Utställarpaket, grupp

Ni är två eller fler konstnärer som ställer ut på samma plats. Ni får en gemensam prick på utställningskartan och presenteras med 1 bild samt teknik och kontaktuppgifter/per deltagare (dock max 4 bilder per grupp) på er gemensamma sida i konstnärskalendern på FIK's hemsida (önskar man en egen presentationsida och individuell kartmarkering köper man en egen deltagarplats till fullpris) OBS! krav att varje deltagande utställare tecknar eget medlemskap i föreningen för att deltaga och bli presenterad på hemsidan.

1000kr / grupp + enskilda medlemsavgifter (250kr per deltagare)

Medlemskap

Du är konstutövare/konstentusiast som vill stödja föreningen och få ta del av FIK's aktiviteter och förmåner.

I medlemskapet ingår medlemskort, förmåner, inbjudningar samt en plats på årsmötet inkl. förtäring. Förutom gemytlig samvaro har alla närvarande möjlighet att vinna i föreningens årliga konstlotteri.

250kr / person / år

En blänkare om Konstrundan införs i tidningen SEHIT!  under våren 2019
Läs digitala tidningen: https://issuu.com/tidningensehit

Vårt mål är rätt information på affischen. kartan och på hemsidan. Allt för att kommunikationen skall bli så bra som möjligt, och självklart att det ska vara lätt att hitta rätt för besökarna. Detta för att Du som medverkande konstnär ska kunna  få största möjliga utkomst och värde i ditt möte med Dina besökare. För frågor om inlämnat material skicka din fråga i första hand via vårt formulär.

Baksidan fungerar som affisch. I samband med vernissaget/ förhandsvisningen kommer du också att kunna hämta egna exemplar på NK-villan i Nyköping. Detta för att du smidigt ska kunna affischera och skicka ut till dina kontakter, om vanligt finns även Ballonger i den välkända signalröda färgen för att markera var du håller hus.

24 april  Inlämningsdag

Fyll i vår blankett som finns hos oss på tillhanda. Glöm inte namn , adress och utställningsplats. Har du inte möjlighet att lämna ett verk just detta datum, så kontakta Lars Sjögren på tel. 073-073 88 60.  Här kan du samtidigt även hämta nytryckta affischer med karta samt ballonger.

NK-villan 27 april  kl 12-15

Förhandsvisningen på lördagen den 24 april kl. ger besökarna ett extra tillfälle att hitta flera favoriter redan innan rundan startar. En fantastisk möjlighet för Dig som utställare att få nya besökare till Dig och träffa din konstnärskollegor. Därför utgår vi ifrån att du som deltar i Öppet Hus också lämnar ett verk för visning på NK-villan 24 april.  Vi tycker att det är mycket viktigt att uppmuntra den konstnärliga frheten och kreativiteten. Så fortfarande är FIKs inställning den, att vi inte värderar vem eller vad som ställs ut – det är vår publik som avgör kvaliteten. Den enda begränsningen är att du måste vara 18 år för att få delta. Foldrar/affischer med information om alla de deltagande konstnärerna kommer att givetvis att delas ut till besökarna.

Max 4 stycken bilder på dina alster (gärna där även du som konstnär syns).

Skicka MMS till: 070-682 16 47

-Fotografera med mobilkamera - sänd max 4 bilder via MMS
Kom ihåg att skriva ditt namn i meddelandet

4) Den 24 april mellan 11-16  Du lämnar ett verk till visningen på NK-villan
Den 24 april är Inlämningsdag för ett verk på NK-villan mellan kl 11-16
(blankett finns på plats).  Vid frågor om detta prata med Lars Sjögren/ Eva Kempe.
Vernissage på NK-villan den 27 april! -Kom och träffa de andra konstnärerna samt konstintresserade från hela området (öppet .....).
OBS! Konstverken visas mellan den 27 april- 11 maj.

5) Den 13 maj mellan 12-16 hämtning av utställt verk på NK-Villan
Den 13 maj är det hämtningsdag  för ditt utställda verk på NK-Villan. Vi finns på plats mellan kl 12-16. Ta med kvittensen på inlämnat verk.

Utställaravgiften är 600kr+ 250kr medlemsavgift=850kr för att deltaga i Öppet hus.
OBS! Önskar du kvitto på insatt avgift sänd ett mail med ditt namn och postadress till eva.kempe@telia.com
*SENAST DEN 31 MARS
Din anmälan skall skickas in via mail (info@foreningikonst.se eller via formuläret.
Samtidigt sänder du med eventuell karta ( TIPS! Gör så: skriv ut kartan här på hemsidan -rita in din plats med ett kryss- ta en närbild med mobilkameran och skicka till 070-682 16 47 ange ditt namn, även max 4 bilder på dina verk kan du sända på samma sätt.
Gör helst detta samtidigt med din märkta inbetalning till föreningens bankgiro BG 446-6264
Du betalar då 850 kr inkl medlemsavgiften (250kr)
OBS! Tänk på att märka din inbetalning med namn och telefonnummer samt att fylla i
anmälningsformuläret här på hemsidan  samtidigt.
Det går även att betala in avgiften via föreningens SWISH

Nu skall dina uppgifter vara inne. Efter detta datum kan inga nya  tillägg/ändringar göras på karta och affisch. Då skickar vi affischen till tryckeri och underlag till tidningen. (Eventuella ändringar på hemsidan kan i vissa fall fortfarande justs fram till den 30 april (beroende på omfattning).
OBS! Om du har problem med att sända in ditt material så hör av dig till Eva på tel: 070-682 16 47 så försöker vi lösa det!

31 MARS.  Medlemsavgiften + anmälningsavgiften betald, samt bilder och info FIK tillhanda
24 APRIL. Inlämningsdag NK-Villan
27 APRIL Vernissage Öppet Hus (hänger till den 13 maj)

11-12 MAJ, ÖPPET HUS
13 MAJ . Avhämtning av verk på NK-villan kl 12-16

–Kom till Årsmötet i FIK!

FIKs ÅRSMÖTE
torsdagen den 2 maj
kl 18.00!
Varmt Välkomna!

Årsmötesförhandlingar, gemytlig samvaro, utlottning och förtäring.
Anmälan senast den 29 april

eller via kontaktformuläret

Plats:
  NK-villan

–Vad är Konstsafari ???
KonstSafari är konstrundor i samverkan. FIK uppmanar alla konstnärer att dra fördel  av denna unika möjlighet. På KonstSafaris hemsida presenterar sju av Sörmlands nio konstrundor sitt utbud av konst och konsthantverk. I de sju konstrundorna finns ca 240 konstnärer varav ca 65 presenterar sig mer utförligt i text och bild.

Vill Du också finnas representerad på konstsafari.se?
Fyll i en anmälan. Det är kostnadsfritt och en fantastiskt möjlighet att marknadsföra ditt konstnärsskap för en bredare publik – året runt!

Läs mer och registrera dig som konstnär på konstsafari.se >