Välkommen att ställa ut dina verk under Konstrundan
Öppet Hus den 4-5maj!

1) Skicka in din anmälan senast 25 mars.
Skicka in den via formuläret längst ned på denna sida eller sänd ett mail till: info@foreningikonst.se
Skicka med bild på kartan med markering på var du ställer ut, (alternativt ange GPS-koordinater)

2) Betala anmälningsavgiften senast 25 mars.
Först när din inbetalning av anmälningsavgiften är registrerad har du säkrat din plats i årets konstrunda. Enbart anmälan räknas inte, därför är det viktigt att du märkt din insättning tydligt!

3) Sänd in bilder senast 25 mars
Skicka in materialet du vill ska publiceras på hemsidan! Max 4 stycken bilder på dina alster (gärna där även du som konstnär syns).
-Du kan även sända in en närbild på kartan med din placering markerad med ett kryss via mms. Kom ihåg att skriva ditt namn
OBS! Endast digitala format - ej papperskopior!

Via mail till: info@foreningikonst.se
-Godtagna bildformat jpg, gif

4) Anmäl dig till samlingsutställningen

För utställare som anmält ett verk till samlings-utställningen på NK-Villan.
Då vi vill skapa en folder, vänligen skicka bild på ditt utställningsobjekt till mail info@foreningikonst.se med info senast 25 mars:
- Namn på utställare
- En kontaktuppgift
- Namn på objekt
- Teknik
- Verkets storlek

5) Den 24 april – Lämna ett verk till visning
Den 24 april är inlämningsdag för ett anmält verk på NK-villan mellan kl 15.00-17.00
Enskild utställare; 1 anmält verk maxformat  60 x 80 cm bildkonst, skulpturer ska rymmas på ett podie.
Grupp utställare; 1 anmält verk gemensamt,
maxformat  60 x 80 cm, skulpturer ska rymmas på ett podie.
Verket skall vara märkt med titel, ev. teknik, namnet på konstnären samt pris
Medtag inlämningskvitto samt medgivandeblanketten.
Affischer, kartor och ballonger kommer att finnas vid inlämning av sin konst.

Vernissage på NK-villan den 27 april! -Kom och träffa de andra konstnärerna samt konstintresserade från hela området

6) Den 4 juni - hämtning av ditt verk
Tisdagen den 4 juni mellan kl. 15.00 - 18.00 hämtar du ditt inlämnade verk på NK-Villan.
Utställningstiden är förlängd så att utställninge ska synas för alla besökare under kulturnatten fredagen den 31 maj.
Vi anser detta främjar till fler besökare till alla utställare under Konstrundan Öppet hus 4-5 maj.

Blanketter

- Ja Tack! Jag vill anmäla mig som utställare!

• Postadress samt postnummer
  • Berätta gärna kort om dig och ditt konstnärsskap, teknik och medier, din stil, vad du inspireras av et.c
  • Berätta om var dina verk kommer att visas. Skriv adressen / Namn på platsen (GPS-koordinater om du vill)
  • Har ni fikaservering, finns parkering, särskild vägbeskrivning, busshållplats et.c
  • Kryssa i rätt alternativ så kan vi lättare registrera din medverkan.

Blanketter

Inbetalning

Kom ihåg

OBS!
Vårt Bankgironummer:
BG 446-6264

VIKTIGT! Märk din inbetalning med ditt fullständiga namn och adress och telefonnummer så säkerställer du att DIN plats blir registrerad.

Det går också bra med swish:

Vackra Södermanland