Delta i Öppet Hus 2020
OBS! Sista anmälningsdag 2020-03-31

-Visa dina verk under Konstrundan den 16-17 maj!

Öppet hus är ett arrangemang som nu har pågått i över 30 år och arrangeras av Förening i Konst Nyköping. Fortfarande är det frivilliga krafter som driver evenemanget. Konstrundans Öppet Hus är en av årets viktigaste konsthändelser i Östra Sörmland. Vårt mål är att för varje år göra arrangemanget ännu bättre, ännu mer slagkraftigt och göra det möjligt för ännu fler konstnärer att delta och därmed också fler konstintresserade att besöka våra konstnärer.

Då utställningen på NK-Villan är inställd pga Coronaviruset ändrar vi anmälningsavgiften till 2020 års Öppet Hus.

Utställarpaket, enskild

Du är en enskild konstnär som vill ställa ut och få en egen prick på utställningskartan och en egen presentation i konstnärskalendern på FIK's hemsida. Här får du möjlighet att visa upp till 8 bilder på dig och din konst. Dessutom ges plats för en kort presentation av dig och ditt arbete samt kontaktuppgifter och ev. länk till egen webbplats. Du tecknar eget medlemskap i föreningen.
Som Enskild utställare har du också möjligheten att visa ett verk på förhandsvisningen/utställningen på NK-Villan.

(600) 400 kr/person + enskild medlemsavgift 250 kr. Totalt 650 kr
FIK tillhanda senast 2020-03-31

Utställarpaket, grupp

Ni är två eller fler konstnärer som ställer ut på samma plats. Ni får en gemensam prick på utställningskartan och presenteras med 1 bild samt teknik och kontaktuppgifter/per deltagare (dock max 8 bilder per grupp) på er gemensamma sida i konstnärskalendern på FIK's hemsida (önskar man en egen presentationsida och individuell kartmarkering köper man en egen deltagarplats till fullpris) OBS! krav att varje deltagande utställare tecknar eget medlemskap i föreningen för att deltaga och bli presenterad på hemsidan.
Som grupp har ni också möjligheten att visa ett verk gemensamt på förhandsvisningen/utställningen på NK-Villan.

(1000) 800kr / grupp + enskilda medlemsavgifter (250kr per deltagare)

FIK tillhand senast 2020-03-31

Medlemskap

Du är konstutövare/konstentusiast som vill stödja föreningen och få ta del av FIK's aktiviteter och förmåner.

I medlemskapet ingår medlemskort, förmåner, inbjudningar samt en plats på årsmötet inkl. förtäring. Förutom gemytlig samvaro har alla närvarande möjlighet att vinna i föreningens årliga konstlotteri.

250kr / person / år

En blänkare om Konstrundan införs i tidningen SN Sörmlands Nyheter och SEHIT!  under våren 2020
Läs digitala tidningen: https://issuu.com/tidningensehit

Vårt mål är rätt information på affischen. kartan och på hemsidan. Allt för att kommunikationen skall bli så bra som möjligt, och självklart att det ska vara lätt att hitta rätt för besökarna. Detta för att Du som medverkande konstnär ska kunna  få största möjliga utkomst och värde i ditt möte med Dina besökare. För frågor om inlämnat material skicka din fråga i första hand via vårt formulär.

I samband med vernissaget/ förhandsvisningen kommer du också att kunna hämta egna exemplar på NK-villan i Nyköping. Detta för att du smidigt ska kunna affischera och skicka ut till dina kontakter, om vanligt finns även Ballonger i den välkända signalröda färgen för att markera var du håller hus.

OBS! Ingen inlämning på NK-Villan då utställningen inställd pga Coronaviruset

22 april  Inlämningsdag

Enskild utställare; då får du lämna in 1 verk max 70 x 50 cm.
Grupp utställare;  då får ni lämna in 1 verk gemensamt max 70 x 50 cm.
Fyll i blanketten ni fått per mail (3 sektioner). Glöm inte namn , adress och utställningsplats. Har du inte möjlighet att lämna ett verk just detta datum, så kontakta Lars Sjögren på tel. 073-073 88 60.  Här kan du samtidigt även hämta nytryckta affischer med karta samt ballonger.

OBS! Vernissage är inställt pga Coronaviruset

NK-villan 25 april  kl 12-15

Förhandsvisningen på lördagen den 25 april kl. ger besökarna ett extra tillfälle att hitta flera favoriter redan innan rundan startar. En fantastisk möjlighet för Dig som utställare att få nya besökare till Dig och träffa din konstnärskollegor. Därför utgår vi ifrån att du som deltar i Öppet Hus också lämnar ett verk för visning på NK-villan 22 april.  Vi tycker att det är mycket viktigt att uppmuntra den konstnärliga frheten och kreativiteten. Så fortfarande är FIKs inställning den, att vi inte värderar vem eller vad som ställs ut – det är vår publik som avgör kvaliteten. Den enda begränsningen är att du måste vara 18 år för att få delta. Foldrar/affischer med information om alla de deltagande konstnärerna kommer att givetvis att delas ut till besökarna.

eller SWISH 123 484 45 85

Max (4) 8 stycken bilder på dina alster/gruppens alster
(gärna där även du/ni som konstnär syns).

Skicka MMS till: 070-682 16 47
(Eva Kempe)
-Fotografera med mobilkamera - sänd max (4) 8 bilder via MMS
Kom ihåg att skriva ditt namn i meddelandet

OBS! Utställningen på NK-Villan inställd pga Coronaviruset

4) Den 22 april mellan 11-16  Du lämnar ett verk till visningen på NK-villan
Den 22 april är Inlämningsdag för ett verk på NK-villan mellan kl 11-16.
Som enskild utställare får du lämna in ett verk ca 50 x 70 cm.
Som grupp får ni lämna in ett verk gemensamt ca 50 x 70 cm.
.  Vid frågor om detta prata med Lars Sjögren/ Eva Kempe.
Vernissage på NK-villan den 25 april! -Kom och träffa de andra konstnärerna samt konstintresserade från hela området.
OBS! Konstverken visas mellan den 25 april- 9 maj.

5) Den 11 maj mellan 12-16 hämtning av utställt verk på NK-Villan
Den 11 maj är det hämtningsdag  för ditt utställda verk på NK-Villan. Vi finns på plats mellan kl 12-16. Ta med kvittensen på inlämnat verk.

31 MARS.  Medlemsavgiften + anmälningsavgiften betald, samt bilder och info FIK tillhanda

22 APRIL. Inlämningsdag NK-Villan
Enskild utställare 1 verk  ca 50 x 70 cm
Grupp utställare; 1 gemensamt verk ca 50 x 70 cm

25 APRIL Vernissage Öppet Hus

25 APRIL,  Årsmöte i FIK, NK-Villan kl 15.00 direkt efter vernissage
Separat anmälan

25 APRIl - After Art- mingla, träffa andra utställare, bubbel o lite gott
Separat anmälan

11 MAJ, Avhämntning av verk på NK-villan kl 12-16

16-17 MAJ, ÖPPET HUS

–Kom till Årsmötet i FIK!

OBS!  ÅRSMÖTET INSTÄLLT

FIKs ÅRSMÖTE
2020-04-25 kl 15.00
Varmt Välkomna!

Årsmötesförhandlingar, gemytlig samvaro, utlottning och förtäring.

eller via kontaktformuläret

Plats:
  NK-villan

–Vad är Konstsafari ???
KonstSafari är konstrundor i samverkan. FIK uppmanar alla konstnärer att dra fördel  av denna unika möjlighet. På KonstSafaris hemsida presenterar sju av Sörmlands nio konstrundor sitt utbud av konst och konsthantverk. I de sju konstrundorna finns ca 240 konstnärer varav ca 65 presenterar sig mer utförligt i text och bild.

Vill Du också finnas representerad på konstsafari.se?
Fyll i en anmälan. Det är kostnadsfritt och en fantastiskt möjlighet att marknadsföra ditt konstnärsskap för en bredare publik – året runt!

Läs mer och registrera dig som konstnär på konstsafari.se >