Varmt välkommen att delta i medlemsutställningen "Konst som klapp" på NK-villan.

Förening i Konst är väldigt glada att kunna erbjuda våra medlemmar att delta i medlemsutställningen "Konst som klapp" på NK-Villan med vernissage lördagen den 27 nvember. Vi kommer ha tillgång till endast stora salen för både måleri och monterbara skulpturer på väggarna.

Vad är kriterierna för att komma med på utställningen?

- Du har betalat/betalar medlemsavgiften till FIK på 250kr för verksamhetsåret 2021.

- Anmäl ditt intresse till utställningen via mail till info@foreningikonst.se eller via formuläret under fliken "Kontakt" senast 1 oktober. Efter anmälningstidens slut återkommer vi med hur stort ditt verk får vara eller hur stor utställningsyta du har till ditt förfogande.

-Vi kallar utställningen "Konst som klapp" vilket kommer innebära att varje alster får kosta max 1 000kr och den som köper ditt alster kommer att kunna ta med sig det vid köptillfället. Blir just ditt verk sålt och köparen har tagit med sig verket, kommer du få ett meddelande att du har möjlighet att hänga upp ett nytt verk på samma utställningsplats.

- Ditt alster måster ha upphängningsanordning på "baksidan" och enkelt kan hängas, samt en "prislapp" ska medföljas där verkets namn, teknik och pris ska vara utmärkt.

- Inlämning på NK-Villan onsdagen den 24 november mellan kl 11.30 - 16.00 tillsammans med inlämningsblanketten som skickas ut efter anmälan eller kan hämtas hem via hemsidan. Styrelsen i FIK kommer finnas på plats, vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot utställningsmaterial privat någon annan dag.

- Vi kommer ha förmånen att ha kvar utställningen på NK-Villan över Jul och Nyår och återkommer med hämtningsdag för ej sålda alster.

-Vid eventuell försäljning betalar köparen in till FIK, därefter gör FIK en utbetalning till konstnären. Provision avgår med 25% på försäljningspriset för att täcka utställningskostnaden. Utbetalning av sålda alster sker efter utställningens  slut.

Varmt välkommen med din anmälan till medlemsutställningen "Konst som klapp" på NK-Villan!