Carl G Torstenson
Annika Haglund  Marianne Bergesen

Konstform/teknik/medium:
Visar skulpturer och väggobjekt, gamla och nya sypuffar samt måleri

Carl G Torstenson

Carl Gustav Torstenson är en Uppsalafödd konstnär, som varit verksam sedan 1970. Han bodde fram till 2010 i Upplands Tuna, numera verksam i Nyköping. Han arbetar både med måleri och skulptur i många olika material och kombinationer såsom brons, sten, glas, mosaik, trä mm. Under en period arbetade han även som scenograf, vilket tar sig i uttryck i hans arbeten med installationer och idéutställningar. I sina arbeten tar han sig ofta an existentiella problemställningar och är tidvis sakral i sina uttryck.

Sedan 1990 har Carl Gustav deltagit i ett 70-tal större separata konstutställningar och konstprojekt såväl i Uppland som i andra delar av landet, men även i USA och Japan och Tyskland m.m. Han är bland annat representerad vid ett flertal kommuner och landsting och i andra länder.

Carl Gustav har gjort ett femtontal offentliga arbeten i olika miljöer, främst i Uppsala. Det går inte att låta bli att särskilt nämna hans skulpturgrupp ”Grisbrunnen” i brons vid Kungsängstorg i Uppsala. Vem har inte glatts med de livfulla griskultingarna om våren, när vattnet äntligen sätts på i fontänen?
Även lokalt som i Oxelösund och Strängnäs finns verk av Carl G.

Se även:

Annika Haglund

Tapetserare Annika Haglund ställer ut gamla och nya sypuffar.

Mail: haglund_annika@hotmail.com

Marianne Bergesen

Visar måleri

Mobilnr: 070-543 90 64

Mail: bergesen.pom@telia.com

telefon: 073-763 28 43
e-post:
tors70@hotmail.com

Utställningsplats

Lövsta Handel
Bränn-Ekeby

Tips! För att se kartan i ett större fönster, klicka på Google-ikonen och skriv in adressen så ser du mer.

GPS
WGS84: N 58° 42.3578', E 16° 57.9187'