Lindell / Bergström / Adamson

Konstform/teknik/medium:
Visar keramik och konst

Krukmakare Anna Lindell skapar från jorden och det naturliga material som finns runt omkring oss. På öppet hus på Annas verkstad i Jönåker, kommer Pernilla Bergström från Gröna Rosendal och Courney Adamson från Birgittas trädgård tillsammans med Anna skapa en upplevelse för besökare bestående av konst inspirerad av jorden.

Pernilla och Courtney är både grönsaks- och blomodlare som skapar en installation med vårens blommor, kvistar, skott och annat vackert från skogen. Annas keramik kommer vare en del av trädgårdens skapelse.

Courtney ritar och målar av blommor som hon odlar i sin trädgård på olika sorters textil. Hon inspireras av säsongens blommor och grönsaker och kommer visa upp sina "studier av vår" under dagen.

Det kommer finnas matig fika som Pernilla och Courtney lager med närodlade grönsaker och vårens primörer.

Med keramik, konst och mat från jorden kommer Anna, Pernilla och Courtney skapa en hyllning till naturen.

telefon:

Övrig info

Det kommer finnas matig fika

Utställningsplats

Rosendal 1
Jönåker

Tips! För att se kartan i ett större fönster, klicka på Google-ikonen och skriv in adressen så ser du mer.

GPS
WGS84: N 58° 43.5016', E 16° 42.2677'