27 Husby Oppunda Hantverksgrupp

Konstform/teknik/medium:
Vi visar konsthantverk, måleri, smycken samt foto

Husby-Oppunda hantverksgrupp är sprungen ut socknens kyrkliga syförening. Till syföreningarnas tradition hörde att prästen medverkade med läsning av bibeltexter.  Tiderna förändrades och prästen försvann.

För några år sedan ändrade vi namn till Husby-Oppunda hantverksgrupp. Vi träffas varannan tisdag i sockenstugan och jobbar med våra alster och avslutar mötet med kaffe och smörgås. I slutet på året ordnar vi auktion på våra produkter.  Av inkomsterna från denna skänker vi i god syföreningstradition 2/3 till olika hjälporganisationer, tex Bris, Läkare utan gränser. För resterande tredjedel köper vi material till nya produkter. Alla som medverkar i ”vårt” Öppet Hus har anknytning till Husby-Oppunda.
Varmt Välkomna!

Johanna Graffton: pärlsmycken
Maud Johansson: textil
Gudrun Tollin: stickat
Agneta Sörlin Leijon: akvarell och foto
Lena Winnberg-Björkman: smycken
Jennie-Ann Winnberg: akvarell
Agneta Karlsson: akvarell
Berit Johansson: slöjd, olja

Kontaktuppgifter

kontaktperson:
Gudrun Tollin
telefon: 073-150 81 39
e-post:
gudrun.tollin@telia.com>

Övrigt info

Kaffeservering med kakbuffé - 7 sorter

Utställningsplats

Sockenstugan,
mitt emot Husby-Oppunda kyrka
(Väg 53, vid Husbygård, sväng mot Bettna)

Tips! För att se kartan i ett större fönster, klicka på Google-ikonen och skriv in adressen så ser du mer.

GPS
WGS84: N 58° 54.2146', E 16° 48.8392'